تالار گفتگو در خصوص قوانین و مقررات کار و تأمین اجتماعی

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

0

کسر و کار و مرخصی

آواتار
فاطمه خدادادی

سلام و وقت بخیر خدمت استاد محترم

سوالی داشتم در خصوص مرخصی منفی همکاران، آیا قانون این اجازه رو به کارفرما میده که این مدت مرخصی منفی رو هر ماه از حقوق آن شخص کسر کنند ؟

در مورد کسر کار چطور آیا این مورد رو میتونیم هر ماه از حقوق پرسنل کسر کنیم و آیا این قانونی است ؟

آواتار
رها کردن
1 پاسخ
0
آواتار
Ali Akbar Izadikhah
بهترین پاسخ

سلام و ارادت خدمت خانم خداداي گرامي
استفاده بیش از حد از مرخصی یا همان مرخصی منفی در قانون پیش بینی نشده است و محاسباتی که برای مرخصی پیش خور شده می‌شود، هیچ گونه مبنای قانونی و رسمی ندارد بلکه فقط یک موضوع سلیقه‌ای به حساب می‌آید. مگر موضوع در كاركات عرف شده باشد و برمبناي عرف كارگاه باشد ولي در صورت بروز اختلاف در خصوص موضوع هييت هاي حل اختلاف و تشخيص رسيدگي نخواهند كرد چون موضوع وجهه قانوني ندارد 
در اين خصوص كارفرما ميتواند بعنوان كسر كار مبلغي را كسر نمايد 

ممنون از حضور و پرسش خوبتون 

آواتار
رها کردن

پاسخ شما

لطفا به صورت کامل و جامع پاسخ خود را ارائه نمایید.درصورتی که می خواهید صرفا نظر خود را ارائه کنید و نیاز به پاسخ ندارید ، می توانید از گزینه ثبت نظر استفاده نمایید. البته شما همیشه می توانید پاسخ های خود را اصلاح نمایید - قطعا نیازی نیست به سوال های تکراری پاسخ دهید. همچنین رای دادن می تواند بسیار کمک کننده باشد - و برای شناسایی بهترین پرسش و پاسخ بسیار موثر خواهد بود.