OKR ها چه کمکی به تیم منابع انسانی می کنند.
OKR ها (اهداف و نتایج کلیدی) یک روش مدیریتِ مشارکتی است که به تیم های منابع انسانی کمک می کند تا اهداف را تعیین کرده و به آنها دست یابند. آنها برای همه واحدهای تجاری و افراد مفید هستند زیرا همسویی را هدایت می کنند، تمرکز را افزایش می دهند و ذاتاً شفافیت را ترویج می کنند.
صرف نظر از اینکه برداشت سازمان شما از OKRچیست، OKR عملكرد تیم های شما را موثرتر می کند. به عنوان منبع سازمان برای مدیریت و نگهداشتِ افراد و استعدادها استفاده مي شود و موجب موفقیت در بهبود رضایت، عملکرد و مشارکت کارکنان است.
تیم منابع انسانی دو چالش اصلی دارد:
1- نشان دادن تأثیر تلاش های خود
2- ساختن فرهنگی که مقیاس پذیر باشد
چگونه OKR ها چالش های تیم منابع انسانی را حل می کنند؟
این وظیفه متخصصان منابع انسانی است که از بهبود مداوم در عملکرد کارمندان اطمینان حاصل کرده و همچنین استعدادهایی را به کار گیرد که با وظایف سازمان انطباق داشته و به افزایش بهره وری کمک کنند.
اندازه گیری رضایت ذهنی با OKR ها امکان پذیر است و این نشان می دهد که چگونه می توانید پیشرفت را در تأثیر تلاش های کلی HR نشان دهید.
در حالی که بعضی ها منابع انسانی را به جای شتاب دهنده ابتکارات، به عنوان یک هزینه سربار می دانند، متخصصان منابع انسانی میتوانند از دادههای OKR برای کمک به تصمیمگیری بهتر استفاده کنند.
OKR ها نحوه مشارکت KPI های اختصاصی منابع انسانی در اهداف شرکت را برای رهبران سازمان آشکار می سازد. و به تیم های منابع انسانی کمک می کند تا منابع خود را برای تحقق آنها بکار گیرند. علاوه بر این، OKR ها به سنجش کمی مهارت های نرم مانند تعامل، سلامتی، همکاری، کار گروهی و بازخورد کمک می کنند.
با استفاده از شاخص ها، از میزان بهره وری منابع انسانی خود مطلع شوید. OKRها چارچوب زمانی محدود برای تیم های منابع انسانی شما هستند تا به طور مداوم سازمان شما را آزمایش، بهبود و حتی متحول کنند.
تنظیم OKR برای تیم منابع انسانی
انتخاب یک نقطه تمرکز OKR برای منابع انسانی مستلزم دانستن نیازهای سازمان می باشد. انتخاب نواحی بی اهمیت مانع رشد می شود
نیازهای سازمان شما به ندرت تک بعدی هستند، اما OKRها به تیم های منابع انسانی کمک می کنند تا فرصت های رشد را از طریق جمع آوری داده ها کشف کنند.
برای مثال، نظرسنجی در خصوص عملکرد کارمندان، مبنایی برای درک آسیبپذیریها یا فرصتها ایجاد میکنند.
اگر کارمندان از پاداش و مزایا راضی هستند اما احساس می کنند توسعه در برنامه آتی سازمان شما نیست. تمرکز OKR می تواند توسعه باشد. ایجاد نتایج کلیدی که معیارهای رضایت (نتیجه) را هدف قرار می دهد یا ابتکاراتی که رضایت (خروجی) را بهبود می بخشد گام منطقی بعدی است.
مشاهده تغییرات دادههای حاصل از نتایج کلیدی از یک فصل به فصل دیگر، به تیمهای منابع انسانی کمک میکند تا ببینند کدام ابتکار موثر است، کجا نیاز به بهبود است، و چگونه ممکن است OKR ها نیاز به تطبیق داشته باشند.
نقاط تمرکز HR OKR:
چندین زمینه برای تمرکز OKR های HR وجود دارد:
جبران خدمات
کارایی و بهره وری
آموزش
فرهنگ
نگهداشت
استخدام
مدیریت عملکرد